Recenze: Louskáček a čtyři říše

Louskáček je světoznámý pojem po celém světě. Pojem který uhranul milióny fanoušků po celém světě. Jak pohádková adaptace nebo i typický národní ruský balet s doprovazející hudbou od P. I. Čajkovského. Pokud jste nikdy neměli šanci vidět, alespoň balet, tak určitě na něj musíte jít. Já jsem se rozhodl navšítívit unikátní sál s názvem Gold Class v pražské pobočce Cinestar na Andělu. Zvykl jsem si, že Disney nasadilo momentálně tempo, že nás bude pohádkově vraždit. V dobrém smyslu slova. A tak jsem si právě Louskáčka chtěl užít v soukromí sálu Gold Class se skleničkou vína v ruce. Ti co neznají tento sál, tak můžu doporučit. Polohovatelné sedadla, kapacita minimální, takže Vás nikdo neruší. Exkluzivní obsluha, která mi dělá vždy radost a dokáže mě skvěle nabít optimismem.

Vraťme se k nové filmové adaptaci Louskáčka od továrny na dětské sny společnosti Disney. Vždy když píšu takové recenze, tak se sem tam podívám i názor jiných. A byl jsme opravdu zklamán s rasistickým přístupem několika velkým webových filmových gigantů v České Republice. Do role Louskáčka byl totiž obsazen černošský muž a skvělý herec Jayden Fowora-Knight.

Říše Zábavy

Co musím vyzdvyhnout ihned na začátek, tak je to vizuální podoba filmu. Naprosto exkluzivní. Drahé a propracované kostýmy. Doplňky, interiéry a exteriéry jsou dechberoucí. Vše je překrásně barevné až pohádkově dokonalé. Disney určitě ví jak zaujmout diváka a především dětskou část publika, která je rok od roku těžším oříškem k zaujmutí. Byl jsem na promitání 2D, ale nejspíš 3D verze bude více okouzlující. Ale to nic filmu neubírá. Naopak.

Pravdou zůstává, že film je pohou částečnou adaptací a ne vše je stejné jako v knižní předloze a je na to brát zřetel. Disney se snažila utvořit výraznější změnu příběhu a zachovat jen částečnou vizi. Film je natočen tak, že v budoucnosti by mohlo vzniknout i druhé pokračování.

Příběh se odehrává v britském Londýně ve viktoriánské době. Kláře (hraje úžasná mlaďoučká Mackenzie Foy – mohli jste vidět například ve Stmívání) a jejím sourozencům předá otec dárky o jejich matky, která bohužel zemřela. Klára se ze ztrátou těžce vyrovnává a to především po podivném dárku, který dostala. Dárek ve tvaru vejce, které je zavřené. Ale chybí klíč. Kláry dobrodružství tak začíná a ona se vydává vstříc svému osudu.

Záhadně se ocitá v jiném světě. Světě rozděleném na čtyři říše. Říši zábavy, skladkostí, sněhových vloček a květin. Regentka říše zábavy se však něchtěla přizpůsobit a po ochodě Klářiny matky se postrala o převrat. Klára zjišťuje, že právě to ona má klíč od tajemného dárku. Ve filmu se seznámíme i s Myšandou. Která je opravdu úžasná a i mě osobně vykouzlila úsměv na tváři jako bych byl zase dítě.

Regenti a Klára

Filmové zpracování je slepě přirovnávané k filmům jako Alenka v říši divů a nebo Narnie. Mě to přijde jako úplná blbost a prkotina. Takhle můžeme přirovnávat každý druhý film k jinému filmu a říkat, že je to vykradení tohoto filmu a jiného filmu. Louskáček od Disneyho je příjemná podivaná. A já osobně tento film mohu jen a jen doporučit. Nevím, jestli se ze mě stává citlivka, ale slza mi nakonci filmu ukápla.

Louskáček je o hledání pravdy a rodinné síly. Příběh taktéž vypráví o tom, že je důležité věřit v sám sebe. Protože jen tak se můžete postavit zlu. A najít toužený klid, který chcete. Co, ale nesmím opomenout je hudba Jamese Newtona Howarda. Jeho kompozice dodává filmu opravdu něco magického.

Gold Class v Cinestar.cz

NĚCO O GOLD CLASS: Uzavřený komplex Gold Class je součástí multikina CineStar Anděl, který se vyznačuje atraktivní lokalitou v Praze 5 na Smíchově, výborným dopravním spojením, vlastním parkovištěm a umístěním v samostatné budově. Jedná se o první komplex svého druhu ve střední Evropě…

Gold Class je velmi oblíben pro privátní atmosféru a nadstandardní servis. Do komplexu se dostanete odděleným vchodem z hlavního foyer. Gold Class zahrnuje dva komfortní kinosály o celkové kapacitě 48 míst a přilehlý salónek s barem pro 56 osob.

Kinosály jsou vybaveny moderními digitálními projektory, komfortními polohovatelnými křesly se stolky a klimatizací. Luxusní salónek s barem je využíván pro pohoštění a rauty. Součástí pronájmu je obsluha za barem, v salónku a během promítání.

zdroj: cinestar.cz

HODNOCENÍ FILMU: 89%

Louskáček a čtyři říše

The Nutcracker and the Four Realms

Fantazie / Rodinný / Dobrodružný

USA, 2018 , 99 min.

Režie: Lasse Hallström, Joe Johnston

Scénář: Ashleigh Powell, Thomas McCarthy, E.T.A. Hoffmann

Kamera: Linus Sandgren

Hudba: James Newton Howard

Herci: Keira Knightley, Mackenzie Foy, Morgan Freeman, Matthew Macfadyen, Helen Mirren, Ellie Bamber, Miranda Hart, Jack Whitehall, Richard E. Grant, Eugenio Derbez, Sergei Polunin, Misty Copeland, Omid Djalili, Meera Syal, Jayden Fowora-Knight