Recenze: Čarodějovy hodiny

Čarodějovy hodiny aneb Husí kůže s magií a kouzlama. Tak by se dal krátce a výstižně popsat nový filmový počin Čarodějovy hodiny.  Vše na motivy známe knihy od John Bellairs. Skvělý literární autor. Musím říct, že jsem byl velmi, ale velmi skeptický k tomuto filmu, když jsme viděl první ukázky, spoty a trailery. Rozhodl jsem se, že na film zajdu do cinestar.cz na pražském Andělu. Měl jsem smýšené pocity, ale to mám většinou u filmů kde je normální žánrová tématika, která jde již z ukázek snadno rozluštit.

Tento film výpraví osud destiletého Lewise, který se po smrti svých rodičů odstěhuje ke svému strýci Jonathanovi. Ten žije na velmi zajímavém místě a ve velkém domě.  Lewis si velmi rychle svého strýce zamiluje a to včetně jeho sousedky. V hlavních rolích můžeme vidět koho jiného než Jacka Blacka, který byl k vidění právě v již zmiňované Husí kůži. Vedle něj se herecky postavila Cate Blanchett. Herecké obsazení musím vyzdvyhnout, protože bylo naprosto skvělé.

Jack, Cate a Owen

Všichni herci byli přesvědčivý, vtipný a příběh měl spád. Ono je snadné natočit film podle nějaké příběhy a z děje vypracovat scénář. Alespoň tak mnoho lidi přemýšlí, ale není tomu tak. U mnoho filmů dokáže přeloha ba naopak všechno zničít. Musím říct, že film Čarodějovy hodiny byl pro mě mírným překvapením a vcelku jsem si ho užil.

Film bych doslova nazvak podzimní odpočinkovým filmem na dlouhé večery s partnerem, přáteli nebo rodinou. Nesmím zapomenout, že v hlavní roli desetiletého Lewise se ukázal Owen Vaccaro. Příjemný klučina, který je známý z filmu Táta je doma a i z druhého pokračování.

Owen a Jack

Film je určitě vhodný i pro děti. Bohužel co musím zmínit je to, že film měl omezený rozpočet a občas je to vidět, ale nic to na filmu neubírá. Určitě nečekejte mega film plný luxusních efektů a dalšího. Je to příjemná rodinná fantasy komedie, která se snaží ze sebe dostat co nejvíc to jde.  Hodně kritiků si hraje i s možností pokračování. V České Republice se film vyhoupl na páté místo v návštěvnosti, což prozatím není špatné, když vezmeme v potaz film Venon, Zrodila se hvězda apod. V USA pak film pokulhává na jedenáctém místě. Nejvtipnější je že film má v kinech i svého vzdáleného brášku Husí Kůže 2, kde hraje taktéž Jack Black. Podle mého názoru to filmové studio moc nepromyslelo. Husí kůže 2 si vede velice dobře v Americe.

Teď už jen otázka. Pomůže Lewis svému strýčkovi najít pradavné hodiny, které mohou způsobit něco opravdu zlého?

HODNOCENÍ: 81%