Recenze: Slender Man

Každý kdo v dnešní době je alespoň trochu fanouškem hororu či hororové tématiky moc dobře ví, kdo je to Slender Man. Postava, která vznikla na internetu a postupně se objevila ve hrách. Knihách. A mnoho dalších místech. Slender Man se stal součástí internetové kultury. Tentokrát jsme ho mohli vidět na filmovém plátně. Trailer k filmu byl mírně utahaný a nezáživný, ale i přesto se milióny fanoušků po celém světě těšili na tento počin. A doufali v to nejlepší.

Mužík vysoké postavy s dlouhými rukami jako chobotnice. Nasazeným slušivým oblekem se stal šarádou a komedií. Mnozí si jen řekli. Tohle je vážně horor a Slender Man. Herecké obsazení je jednou věcí. Odvážil bych se podotknout, že herci byli skvělý a hrát uměli. Jen dle mého názoru nedostali prostor, aby prosadili své já. Místo toho všechno kladné zastínila podivná vizualizace filmu. Ze Slender Man se stal strašák do zelí, co by možná nevystrašil ani malé dítě. A film byl jedním slovem odpad.

Zajímavost: V roce 2014 12letí Morgan Geyser a Anissa Weier vylákaly stejně starou Payton Leutner do lesa, kde ji 19x bodly nožem, který si přinesly z domu, protože se o Slendermanovi hodně dočetly na výše uvedeném fóru a chtěly se mu tímto činem zalíbit. Údajně jim to nařídil, jinak by prý ublížil jejich rodinám. (zdroj: wikipedia)

Americká filmová studia jako by se nikdy nechtěla ponaučit, že ne vždy je skvělé si vymyslet příběh, který není pravdou a neodpovídá tomu co o Slender Man víme. Hrozivá bytost, která by měla v našich životech probudit ten nejhorší strach je však omylem a symbolem zbytečných vyhozených peněz. Bytost, která unáší děti a některé zase ne. Je maličko schyzofrenní a podivné. Herecké obsazení je ve věku pomalu dospělích. A film každým dalším krokem sám sebe podkopával.

Hudba, která má dodávat hororu, ale filmu jako takovému podkres a je jednou z nejdůležitějších veličin. Byla pouze a jen pro smích. A místy mi přišla jak ukradená z jiných hororů Dovoluji si označit, že Slender Man dostal mírně řečeno nakopáno a stal se omylem roku. Ať přemýšlím jak můžu a hledám něco pozitivního, tak jako bych nemohl najít ani kousíček.

Ale jak je známo. U těch nejhorších filmů vždy vznikne další pokračování. Nevím, proč se nemůžu zbavit pocitu, že přesně to nás čeká právě u Slender Man. Já osobně se těším, až mi příští rok zlepší náladu a chuť na horory nejočekávanější děsivý film a tím je IT 2. Stephen King je prostě Bůh!

HODNOCENÍ: 37%